Actuele info

10.11.2020 - Corporate - Handelscontracten en handelsgeschillen, Corporate - Intellectuele eigendomsrechten en ICT, Private - Consumentenrecht en marktpraktijken.

De overstap naar e-commerce in tijden van COVID-19

•        Niet-essentiële winkels mogen hun activiteiten voortzetten via levering of via een systeem op afspraak. Klanten mogen de bestelling dus zelf ophalen, doch enkel via een systeem op afspraak waarbij de vooraf bestelde goederen in open lucht kunnen worden opgehaald, en mits naleving van diverse veiligheidsmaatregelen. Indien het niet mogelijk is om een dergelijk systeem op poten te zetten, voorzie dan levering door een koerierdienst, afhaling bij een officieel afhaalpunt, of lever zelf aan huis;

•        Zorg voor een correcte inschrijving (onder de juiste NACE-code) van de e-commerce activiteit in de Kruispuntbank der Ondernemingen.

•        Hou rekening met de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de wetgeving inzake verkoop op afstand, consumentenbescherming en gegevensbescherming.

•        Voorzie in de nodige informatie en documentatie op uw website (o.a. privacy policy, cookie policy, algemene voorwaarden, …)

Vragen? Ons team IP en ICT helpt u graag verder!